Přečtěte si: Smart city a elektromobilita pro praktický užitek a jejich aktuální výzvy

Home | O smart city | Zajímavé projekty | Moderní technologie    
  O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty

Elektrické hybridy Volvo v Belgii: letos v provozu 101 vozidel a 15 nabíjecích stanic

15.2.2017 Plug-in hybridní (či elektrické hybridní) autobusy získávají stále více oblibu mezi dopravci v západoevropských městech. 11 elektrických hybridů Volvo spolu s třemi nabíjecími stanicemi pro průběžné dobíjení od ABB slouží od ledna 2017 v Namuru, více než stotisícovém hlavním městě belgického Valonska. Na základě nové objednávky od obou těchto dodavatelů pro belgického dopravce TEC Group k nim přibude dalších 35 elektrických hybridů a 8 nabíjecích stanic. Součástí objednávky je dalších 55 těchto autobusů a 4 nabíjecí stanice pro dvousettisícové Charleroi, největší město ve Valonsku. Po zprovoznění tak bude TEC Group provozovat celkem 101 elektrických hybridů a 15 nabíjecích stanic.

Elektrické hybridní autobusy Volvo 7900 Electric Hybrid zde budou fungovat v plně bezemisním režimu na 70 % ujeté trasy.

Průběžné dobíjení výkonem 150 kW nebo 450 kW z pantografové konzole, spouštěné do ližin na střeše (viz foto), trvá cca 3 – 4 minuty. Automatická komunikace mezi vozidlem a nabíjecí stanicí během celého nabíjecího procesu probíhá po wi-fi síti.

Použité rozhraní vozidlo-nabíjecí infrastruktura prezentované pod názvem OppCharge je předmětem evropského standardizačního procesu, který ve výsledku umožňuje kombinovat vozidla a nabíjecí stanice od různých výrobců, a podpořit tak přirozený rozvoj trhu těchto průběžně dobíjených elektrických autobusů. Tento systém je nyní implementován v rámci dopravních projektů ve dvanácti zemích.

Dodávka a zprovoznění nových vozidel a nabíjecích stanic by měla proběhnout na podzim 2017. Výsledkem bude mimo jiné 90% elektrifikace veškeré městské dopravy v Namuru.

Celý systém vozidlo-nabíjecí infrastruktura je v Namuru dodáván jako projekt na klíč, jehož součástí je rovněž kompletní servis nabíjecích stanic. Není to však jediný možný obchodní model. Například ve Stockholmu jsou vozidla a nabíjecí infrastruktura kontrahovány odděleně.

Dopravní systém průběžně dobíjených elektrických hybridů či plně elektrických autobusů není pouze doménou větších měst. Ukazuje to například projekt elektrifikace autobusového parku v méně než dvacetitisícovém švédském městě Värnamo.

redakce Smartcityvpraxi.cz

Foto © AB Volvo

Další informace zde a také zde

 Přečtěte si také:

Byli jsme přitom: ve Studiu ČT24 o automatických elektrických minibusech

30.1.2017 V pořadu České televize Studio ČT24 v neděli 29. 1. 2017 vystoupil jako host – odborník na elektromobilitu, provozovatel našich portálů Jakub Slavík. Tématem byly automatické elektrické minibusy bez řidiče, tedy autonomní vozidla a jejich využití, příležitosti i otevřené otázky. Diskuse se odvinula od nového projektu v Paříži: Kyvadlový spoj propojující Lyonské a Slavkovské (Austerlitz) nádraží po 130 m dlouhé dráze přes most Charlese de Gaulla začal jezdit 24. ledna 2017 a bude testován do počátku dubna 2017. Spoj zajišťují automatické elektrické minibusy typu EasyMile EZ10, stejné jako u finského projektu SOHJOA. Na rozdíl od Helsinek, kde jsou tyto minibusy nasazeny v běžném pouličním provozu, se v Paříži pohybují po vyhrazené dráze. Jde o jeden z kroků, jímž město Paříž reaguje na nepříznivé životní prostředí ve městě, včetně aktuální smogové situace.

Celý článek zde


Zpráva UITP: autonomní vozidla mají šanci změnit strukturu městské mobility

20.1.2017 Automatická vozidla bez řidiče ve městech, především tedy automatické elektrické minibusy, pro něž se vžil název „autonomní vozidla“, jsou dnes předmětem mnoha demonstračních projektů, například CityMobil2, GATEway, SmartShuttle  nebo SOHJOA. Nejde však jen o testování moderních dopravních a informačních technologií. Podle zprávy Mezinárodní unie veřejné dopravy (UITP) zveřejněné v lednu 2017 pod názvem „Policy Brief – Autononous vehicles: a potential game changer for urban mobility“ mají tato vozidla potenciál pro snížení podílu individuální automobilové dopravy ve městech při zachování potřebného uživatelského komfortu.

Celý článek zde


ParkShuttle: nejstarší systém minibusů bez řidiče vkročí na veřejné komunikace

16.11.2016 Nejstarším provozovaným systémem automatických elektrických minibusů je ParkShuttle v nizozemském městě Capelle aan den Ijssel na předměstí Rotterdamu, který úspěšně funguje od roku 1999. Na rozdíl od aktuálních rozvojových projektů, jako je evropský CityMobil2 britský GATEway, švýcarský SmartShuttle nebo finský SOHJOA se tyto automatické minibusy pohybují po vyhrazené dráze. To se však brzy změní. Jak byla v listopadu 2016 informována odborná veřejnost, od roku 2018 bude tento systém dále expandovat. Přitom bude křížit trasy ve smíšeném provozu a za tímto účelem jsou nyní vyvíjeny a zkoušeny nové technologie. Celý článek zde


Consulting Services: Naše odborné služby

Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde


Projekt GATEway: Lidar mapuje ulice pro automatický minibus

19.10.2016 Lidar je akronym ze slov „light radar“, tedy „světelný radar“. Jde o přístroj, který vysílá laserový paprsek a pomocí odraženého světla provádí potřebná měření. Pomocí tohoto přístroje probíhá nyní třírozměrné mapování ulic v Greenwichi pro automatické minibusy v rámci britského projektu GATEwayCelý článek zde
















http://www.proelektrotechniky.cz/elektromobilita.php






















Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services