| O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
Bezpečnější tramvaje v Ostravě: Antikolizní systém bude mít dalších 38 tramvají22.9.2025 Antikolizní systém nainstalovaný do 39 tramvají Stadler se Dopravnímu podniku Ostrava (DPO) osvědčil. DPO v září 2025 následně podepsal smlouvu o instalaci ještě modernějšího bezpečnějšího systému, tentokrát do všech vozidel Škoda 39T.
Systém a jeho fungování Systém ochrany od firmy Bosch Engineering funguje ve třech krocích – nejdříve řidiče na nebezpečí upozorní výstražná ikona na palubním počítači, pak i zvukový výstražný signál a nakonec řídicí systém vozidla tramvaj sám zastaví. Půjde o systém nové generace, který nabízí oproti svému předchůdci ještě přesnější detekci překážek. Rozdíl spočívá například v tom, že je rozšířený o lidar. Asistenční systém pro řidiče pomocí kamery, radaru a navíc i lidaru dokáže identifikovat překážku na koleji před tramvají na vzdálenost až 80 metrů a až do maximální rychlosti tramvaje 80 km/h. Sleduje přitom nejen všechna ostatní vozidla, ale například také chodce. Systém začne brzdit provozní brzdou tak, aby zastavil před překážkou, případně alespoň radikálně snížil rychlost, a tím maximálně omezil následky kolize. Jedná se o asistenční systém, podobný jako u osobních vozidel. Nepřebírá tedy 100% zodpovědnost za řidiče a pohybuje se v rámci svých technických limitů. Instalace u DPO Instalace začne na podzim 2025 do prvních dvou vozidel, pak bude následovat zkušební a ověřovací provoz. Po schválení proběhne montáž a zprovoznění do zbývajících 36 tramvají v termínu cca do září 2027. Celkem tak bude antikolizní systém instalován v 77 tramvajích, tedy v téměř 40 % vozového parku tramvají DPO. Celková investice do tohoto systému činí téměř 37 mil. Kč. Asistenční systémy i v autobusech V autobusovém provozu používá DPO asistenční systémy, které podporují práci řidičů, ale nezasahují do řízení vozidla. Asistenční systém byl testován a je v provozu na čtyřech autobusech. Pomáhá předcházet zejména drobnějším kolizím. Podobně jako u tramvají se tento systém stal standardním vybavením, které DPO požaduje v rámci aktuálních a připravovaných výběrových zakázek na dodávky autobusů i trolejbusů. redakce Smartcityvpraxi.cz, s využitím podkladů DPO Foto © DPO Další článek na toto téma: https://www.smartcityvpraxi.cz/zajimave_projekty_493.php
Pozvánka na konferenci Moderní technologie v elektrické dopravě 2025
Umělá inteligence, účelná mediální prezentace, chytré Brno i chytrá Vídeň: Zpráva z 10. ročníku konference Smart city v praxi
Elektromobilita v praxi: vlajková loď naší Edice smart city o moderní elektrické dopravě, jejích trendech, příležitostech i úskalích
Brno – přátelské město plné inovací: nový přírůstek naší Edice smart city
Cyklus odborných konferencí „Chytrá elektrická doprava v praxi“ na veletrhu AMPER, Smart city v praxi na veletrhu URBIS a „Moderní technologie pro elektrickou dopravu“ na veletrhu eSALON
Naše služby pro Váš marketing
Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií). V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování studie elektromobility, strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Provozujeme informační portály smartcityvpraxi.cz a proelektrotechniky.cz a organizujeme odborné akce. Celý článek zde |
|
Copyright © 2012 – 2025 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |