|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Systém ABB TOSA: průběžné dobíjení elektrobusů v Ženevě dostane inteligentní řízení27.9.2017 Dopravní systém kloubových elektrobusů Hess s „bleskovým dobíjením“ ABB TOSA, který je od roku 2013 v provozu v Ženevě, se od roku 2016 na základě úspěšného provozu dále rozšiřuje na novou linku č. 23. V září 2017 zaznamenal tento systém další důležitý milník: Jeho dodavatel, společnost ABB, dostala od ženevského městského dopravce Transports publics genevois (tpg), objednávku na technologii pro inteligentní řízení tohoto systému městské dopravy. Tato technologie zahrnuje řídicí systém SCADA (supervisory control and data acquisition) a software pro správu podnikového majetku (enterprise asset management (EAM), které pomohou nabíjecí systém TOSA optimalizovat. Systém síťového řízení SCADA je založen na portfoliu digitálních řešení ABB Ability™, nabízejícím cloudovou správu zařízení se vzdáleným přístupem v nejrůznějších odvětvích průmyslu, energetiky a dopravy. Tento systém bude využíván pro monitorování a řízení energetické sítě pro nabíjecí stanice a elektrobusy s cílem maximalizovat jejich disponibilitu a efektivnost jejich provozu. Systém SCADA bude integrován se systémem EAM Eclipse Select, založeným rovněž na digitálním řešení Ability, se zabudovanými parametry a harmonogramy podle nejlepší praxe v odvětví. To dále optimalizuje udržovací procesy, umožní rychle reagovat na poruchy a lépe předvídat potřebu údržby. K tomuto účelu poskytuje systém nepostradatelná data v reálném čase. V konečném důsledku tento systém umožňuje optimalizovat celkový provoz elektrobusů a aplikovat systém prediktivní údržby. To má velmi praktické přínosy pro dopravce i pro cestující v podobě nižších provozních nákladů a větší spolehlivosti provozu celého tohoto dopravního systému. Celý projekt je spolufinancován z prostředků Švýcarské federální kanceláře pro energetiku (Bundesamt für Energie – BFE). redakce Smartcityvpraxi.cz Foto © ABB Přečtěte si také: Elektrobusy Volvo s průběžným dobíjením standardem OppCharge v Trondheimu22.9.2017 Průběžně dobíjené elektrobusy využívající nabíjecí standard OppCharge se rozvíjejí také v Norsku. Po hlavním městě Oslo bude touto dopravní technologií vybavena městská doprava v Trondheimu, kde tamní dopravce Tide Buss objednal celkem 25 těchto elektrobusů spolu s nabíjecími stanicemi. Vzhledem k poloze Trondheimu na 63° zeměpisné šířky půjde pravděpodobně o dosud nejsevernější projekt průběžně dobíjených elektrobusů. Vozidlem bude v tomto případě elektrobus Volvo 7900 Electric. Tyto elektrobusy jsou odvozeny od plug-in hybridní verze. Elektrobus je 12 m dlouhý, plně nízkopodlažní, se třemi dveřmi a přepravní kapacitou 85 cestujících. Hradec Králové bude mít průběžně dobíjené elektrobusy, sází na nestandardní řešení 20.9.2017 Dopravní podnik města Hradce Králové již několik let provozuje tři elektrobusy od výrobců SOR a Škoda Electric dobíjených ze zásuvky. Jak byla v září 2017 informována odborná veřejnost, park jeho elektrobusů se do roka rozšíří o dvacet průběžně dobíjených vozidel. Vozidlem pro Hradec Králové bude nový 12m elektrobus typu SOR NS 12 – Electric. Elektrobus má trakční baterie umístěné na střeše vozidla, čímž není omezen prostor pro cestující a vozidlo je v salónu cestujících maximálně prostorné. Na střeše jsou dále umístěny klimatizace a pantograf pro průběžné nabíjení během dne. Pro pohon vozidla slouží centrální vodou chlazený elektromotor o výkonu 160 kW. Celý článek zde Elektrické hybridy Volvo pro Göttingen: další projekt průběžného dobíjení OppCharge19.9.2017 Dolnosaské německé město Göttingen se stane dalším, na jehož linkách budou provozovány elektrické hybridní (či plug-in hybridní) autobusy Volvo 7900 s průběžným dobíjením pomocí infrastruktury užívající evropský standard OppCharge. Odborná veřejnost o tom byla informována v září 2017. Tři tyto autobusy vyjedou na jaře 2018 na linky Göttingenské MHD, provozované dopravcem Göttinger Verkehrsbetriebe GmbH (GÖVB). Celý článek zde Van Hool Exqui.City pro Pau: první palivočlánkový BRT na světě11.9.2017 Belgický výrobce Van Hool je známý jako dodavatel více než padesáti palivočlánkových autobusů. V současné době jich jezdí 32 v Evropě (například v rámci projektu 3Emotion) a 21 v USA. Mezi jeho produkty patří zároveň kloubové elektrobusy Exqui.City, označované výrobcem jako „tram-bus“. Francouzské město Pau si na začátku září 2017 objednalo u tohoto výrobce osm elektrobusů Exqui.City s palivočlánkovým zdrojem energie, a odstartovalo tak důležitý přelom v systémech velkokapacitní autobusové dopravy BRT (bus rapid transit). Celý článek zde Elektrobusy pro Kristiansand: další norský projekt výrobce Solaris29.8.2017 Druhým norským městem, kde budou jezdit elektrobusy od polského výrobce Solaris, se po hlavním městě Oslo stane téměř devadesátitisícové přístavní město Kristiansand na jihu země. Společnost Boreal Norge AS, jeden z největších norských dopravců, zde začne pět 12m elektrobusů Solaris provozovat od července 2018 na základě smlouvy uzavřené v srpnu 2017. Publikace Smart city v praxi: 1100 výtisků od slavnostního křtu v březnu 201728.8.2017 Odborná publikace Smart city v praxi od Jakuba Slavíka, provozovatele našeho portálu, která je zároveň první publikací k tématu chytrých měst od českého autora, zaznamenala v srpnu 2017 významný milník: Od slavnostního křtu v březnu 2017 bylo prodáno 1100 výtisků, tedy více než polovina nákladu. Svědčí to o zájmu odborné i laické veřejnosti o tuto problematiku, podanou přehledně a čtenářsky přístupně. V neposlední řadě je to dobrá zpráva pro partnery publikace, společnosti E.ON, ABB, ČEZ a Gordic, kteří s ní spojili své jméno, a dali tak najevo svůj zájem o aktivní rozvíjení konceptu smart city. Nizozemská Arriva pořizuje elektrické midibusy VDL pro historický Gorinchem22.8.2017 Gorinchem, též Gorkum, je nizozemské město s více než tisíciletou historií a 35 tisíci obyvatel, rozkládající se z velké části na vodních kanálech. Pro přepravu cestujících ve svém historickém centru se rozhodlo využít elektrické midibusy. Tamní dopravce Arriva Netherlands pro tento účel pořídila v červenci 2017 dva midibusy Citea LLE-99 Electric od nizozemského dodavatele VDL Bus & Coach. Citea LLE-99 Electric má délku 9,9 m a přepravní kapacitu 60 cestujících. K pohonu slouží centrální elektromotor Siemens o výkonu 153 kW. Jeho 180kWh trakční baterie umožňují dojezd na jedno nabití 125 – 150 km. Elektrobusy Solaris se čtyřpólovým dobíjením: 20 pro Krakov, expanze do Rumunska21.8.2017 Polský dodavatel elektrobusů Solaris zaznamenal v srpnu 2017 dva důležité milníky: Dvacet jeho elektrobusů bylo dodáno pro historický Krakov, který již elektrobusy Solaris provozuje, a jako v další z evropských zemí budou tyto elektrobusy jezdit rovněž v Rumunsku, konkrétně ve městě Cluj-Napoca. Jde o první elektrobusy v této zemi a další pokračování v úspěšném tažení elektrobusů Solaris. Sedmnáct standardních elektrobusů Solaris Urbino 12 electric a tři kloubové elektrobusy Solaris Urbino 18 electric v Krakově bude provozovat tamní dopravce MPK Kraków. Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“1.6.2017 Konference „Elektrické autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma, konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů (včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Efektivní elektromobilita v organizacích“ je první konferencí svého druhu v ČR, prezentující elektromobily jako dopravní prostředek pro organizace soukromého a veřejného sektoru, ne tedy a priori jako luxusní nebo zábavní předmět pro elektromobilní nadšence a jejich sdružení. Obsah konference je cíleně zaměřen na organizace a správce jejich vozového parku. Konference „Smart city v praxi“ je zaměřena především na ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart city v daném městě realizován. Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |