|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Pražské tramvaje dostanou družicový navigační systém15.6.2020 Od roku 2021 budou všechny pražské tramvaje vybaveny multikonstalačním přijímačem družicových navigačních systémů (tedy přijímačem schopným využívat několik těchto systémů), které pomohou výrazně zpřesnit určování polohy tramvají v ulicích. Odborná veřejnost o tom byla informována začátkem června 2020. Na základě více, než dvouleté spolupráce Dopravního podniku hm. M. Prahy, Ministerstva dopravy, evropské agentury GSA, která zajišťuje provoz a odpovídá za rozšiřování uplatnění družicové navigace Galileo, Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze a Magistrátem hl. m. Prahy se Dopravní podnik rozhodl pořídit 838 přijímačů schopných přijímat signály družicových navigačních systémů Galileo, GPS, GLONASS a BeiDou. Takováto tzv. multikonstalační navigační řešení umožňují lepší příjem signálů i v geograficky komplikovaných územích a místech s rozsáhlou výškovou zástavbou a zlepšit tak přesnost určení polohy a času. V případě pražských tramvají tím dojde k razantnímu zvýšení přesnosti a spolehlivosti určení polohy vozů, zejména pak v tzv. uličních kaňonech, kde je výhled na volnou oblohu a tedy i možnost příjmu kvalitního navigačního signálu velmi omezená. Praha se tak stane jedním z prvních velkých měst v Evropě, které k plošnému nasazení systému Galileo postupně přecházejí jak v tramvajové, tak i v autobusové dopravě. Jednání o pořízení nových přijímačů pro celý pražský vozový park tramvají probíhalo přes 2 roky, během kterých specialisté na družicovou navigaci z Ministerstva dopravy, agentury GSA a FEL ČVUT poskytovali Dopravnímu podniku a Magistrátu hl. m. Prahy odborné konzultace o parametrech družicových navigačních systémů, limitech jejich využití a také možných přínosech právě pro využití v tramvajové dopravě. Kromě samotného Dopravního podniku budou z nově pořizovaných dat těžit i cestující a obyvatelé Prahy. Získaná data umožní online sledování polohy tramvají, automatické vyhlašování zastávek, zajistí automatické omezení rychlosti při vjezdu tramvají do výhybek či automatické mazání kolejí, díky němuž dojde ke snížení hluku z tramvajové dopravy. Aplikací je však mnohem více. Ministerstvo dopravy, které odpovídá za účast ČR v programu Galileo, dlouhodobě podporuje využívání dat z družicových systémů, a to prostřednictvím účasti v evropských kosmických programech a také formou odborných konzultací. Značným přínosem je také blízkost odborného zázemí agentury GSA, která sídlí v pražských Holešovicích. MD ČR, redakčně upraveno Foto © GSA Další informace zde a také zde Přečtěte si také:Projekt FABULOS: autonomní elektrické minibusy v Helsinkách kombinují různá navigační zařízení pro provoz v jakýchkoli povětrnostních podmínkách5.6.2020 Finské hlavní město Helsinky jsou jedním z evropských průkopníků provozu autonomních elektrických minibusů. Nijak proto nepřekvapí, že v rámci evropského projekt autonomních elektrických minibusů FABULOS byl v dubnu 2020 zahájen pilotní provoz právě v Helsinkách. V rámci projektu FABULOS budou v roce 2020 ve Finsku, Estonsku a Norsku testovány autonomní elektrické minibusy od tří dodavatelských konsorcií: Sensible 4-Shotl (finsko-španělský), Saga (norsko-kanadský) a Mobile Civitatem (estonský). Jedním s cílů projektu je získat zkušenosti ze skutečných dopravních situací. Dancer Mobility poskytne kompletní leasingové služby pro elektrobusy 3.6.2020 Odpovědí na problém investic i inovativní povahu elektrobusů pro dopravce jsou, jako jeden z důležitých trendů v elektromobilitě městské dopravy, rozmanité obchodní modely. K nim patří zejména leasing elektrobusů. Důkazem je nově vzniklá litevská leasingová společnost Dancer Mobility, poskytující leasing elektrobusů Dancer Bus. Odborná veřejnost o ní byla informována v květnu 2020. Pražský dopravní podnik zahajuje předběžné tržní konzultace s potenciálními dodavateli plné automatizace metra technologií CBTC 28.5.2020 Ve světě je dnes provozováno více než 60 plně automatizovaných linek metra, jejichž celková délka přesahuje tisíc kilometrů. Převažující technologií je přitom CBTC, tedy automatizace na principu pohyblivých bloků nezávislých na pevných kolejových obvodech, a tudíž umožňujících větší hustotu provozu i větší flexibilitu při řízení provozu. Tímto směrem míří i pražské metro. Jeho provozovatel, Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), k tomu v květnu 2020 učinil důležitý krok: zahájil předběžné tržní konzultace s potenciálními dodavateli automatických systémů metra. Brožura „Příběhy chytrých pomocníků“ - druhé vydání V březnu 2020 vyšla brožura „Příběhy chytrých pomocníků“, druhé vydání. Najdete zde opět příběhy o moderních technologiích ve službách měst a obcí, a také příběh ze života o Rozumném městě, Smart Kocourkově a strategii smart city. Je to příběh z konzultační praxe konzultační firmy provozující tento portál. Rozumné Město a Smart Kocourkov jsou fiktivní názvy dané skutečným městům. Jak název napovídá, tento příběh ukazuje dva zcela odlišné přístupy ke konceptu smart city a vytváření jeho strategického dokumentu – rozumný a, řekněme, méně rozumný. Články z této brožury také publikujeme na našich portálech. Celá brožura – druhé vydání, je k dispozici ke stažení ve formátu pdf zdeJak si „srovnat svoje smart noty“: nabízíme interaktivní školení smart city pro města, obce a regiony Řada českých měst a obcí má v současné době zájem o postavení „smart city“ či „chytré obce“ a k tomuto postavení již často podniká konkrétní kroky. Problém je, že pojem smart city provází v ČR (ostatně i jinde ve světě) řada nedorozumění – od pojímání smart city jako pouhého „digitálního města“ po technické výstřelky typu „chytré“ lavičky. V této situaci se provozovatelé našeho portálu, firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, rozhodli nabídnout městům, obcím a dalším institucím zainteresovaným na rozvoji „smart“ konceptu krátké interaktivní školení pro praktickou realizaci tohoto konceptu v jejich konkrétních podmínkách. Celý článek zdeSmart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“ a „Elektrické autobusy pro město“Konference „Elektrické autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma, konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů (včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Smart city v praxi“ jsou zaměřeny především na ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart city v daném městě realizován. Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |