O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
EasyMile předvedl autonomní elektrický minibus s dalšími úpravami pro plně bezobslužný provoz bez průvodce14.6.2019 I inovativní technologie se nepřestávají neustále vyvíjet. Nejde jen o technické zdokonalování, ale také o lepší přizpůsobení reálnému provozu v běžné každodenní praxi. Důkazem toho je i autonomní elektrický minibus EasyMile EZ10. V červnu 2019 jeho výrobce představil při příležitosti akce Mezinárodní unie veřejné dopravy „UITP Global Public Transport Summit 2019“ modernizovanou verzi tohoto pozoruhodného vozidla, vhodnou pro provoz zcela bez obsluhy – tedy nejen bez řidiče, ale i bez průvodce, který prozatím ve zkušebních provozech tento minibus zpravidla doprovází. Autonomní elektrický minibus EasyMile EZ10 dodávaný již od roku 2015 slouží například v německém Bad Birnbachu, v Paříži, v Helsinkách, v Rouenu i jinde. Tento minibus je 3,9 m dlouhý a 2,7 m vysoký a má standardní přepravní kapacitu 6 sedících, 3 + 3 proti sobě u čelních stěn. Mezi cestujícími je dostatek místa pro vozíčkáře nebo kočárek. Pro přepravu málo pohyblivých cestujících je v podlaze dveří výsuvná rampa. Asynchronní elektromotor mu umožňuje maximální rychlost 40 km/h a cestovní rychlost 20 km/h. Lithium-iontové (LiFeP04) baterie vystačí na 14 hodin provozu. Minibusy EasyMile EZ10 se bezpečně pohybují pomocí tří řídicích systémů: Poloha vozidla je určena kombinací optických a laserových senzorů a diferenciální GPS. Tato kombinace umožňuje hladký provoz bez ohledu na omezení v dopravní infrastruktuře, viditelnosti nebo povětrnostních podmínkách. Vozidlo je dále vybaveno senzory detekujícími statické nebo pohybující se objekty a podle toho přizpůsobí svoji rychlost a dráhu tak, aby se jim bezpečně vyhnulo. Třetím prvkem je takzvaný „bezpečnostní řetězec“ – nezávislý sled aktivit pro zabránění nehodě. Součástí jeho představené modernizace (viz foto výše) je nově konstruovaný vnější senzor zabírající mnohem větší úhel „vidění“. Zdokonalená je také systémová architektura pro bezpečnost provozu. Pohodlné jízdě bez řidiče i bez průvodce v neposlední řadě přispívají také pohodlnější sedadla s bezpečnostními pásy i úchyty pro invalidní vozík podle amerického technického standardu Americans with Disabilities Act (ADA). redakce Smartcityvpraxi.cz Foto © Benjámin Zelki/Metro Report International
Jak si „srovnat svoje smart noty“: nabízíme interaktivní školení smart city pro města, obce a regiony
Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Více o knize včetně možnosti zakoupení zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“
Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
Copyright © 2012 – 2025 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |