|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Zamyšlení o sociologických průzkumech a nezávislých médiích14.12.2023 Milí čtenáři, k zamyšlení nás tentokrát inspiroval jeden komentář na populárním serveru Seznam.cz. Dočetli jsme si zde mimo jiné toto: „’Důvěra ostatním lidem klesla. Pokles byl dramatický, nelze nicméně s jistotou říci, do jaké míry byl dán skutečným zhoršením vztahů mezi lidmi a nakolik pouhým pocitem, že je společnost rozhádaná,‘ uvádějí sociologové agentury STEM, kteří na velkém vzorku dotazovaných zkoumali soudržnost společnosti.“ Komentář také sděloval: „Média přinášejí informace, víří debatu, kontrolují ty, co vládnou, i ty, co by vládnout chtěli. Víc po nich nechtějme a z jiných (neboli nekalých) úmyslů je nepodezírejme. … Jejich úkolem není rozdělovat a vyděšené lidi ještě víc strašit v zájmu příštího úspěchu v nějakých volbách.“ Dovolte nám k tomu pár poznámek technických a manažerských konzultantů a také provozovatelů našeho odborného informačního portálu. Zamysleme se nejprve, kdo především budou respondenti agentur jako STEM. Sotva lidé spokojení se sebou samými a zaneprázdnění činorodou prací. Spíše asi ti, kterým se "něco nelíbí" a mají potřebu se z toho vypovídat, případně ti, co mají dostatek času a nedostatek pozornosti. Průzkumné agentury jim v tomto směru vycházejí vstříc. Mimochodem, s výsledkem průzkumu jedné takové velmi seriózní agentury jsme se kdysi setkali v souvislosti s připravovaným (a nakonec nerealizovaným) projektem sdílených elektromobilů. Dověděli jsme se z něj věci vskutku nevídané. Žádná média nejsou nezávislá. I ta "nejnezávislejší" média musí z něčeho žít, a to "něco" je inzerce. Inzerci (až na čestné výjimky) zadávají marketéři ve firmách takříkajíc s filosofií vojenského skladníka: Každý kus se počítá. Čím více tedy médium existenčně závisí na inzerci, tím větší musí mít čtenost, resp. sledovanost. Zatímco u tisku se čtenost zpravidla pouze předkládá k věření, u internetových médií se počet přístupů poměrně přesně měří. Proto se tak často setkáváme s tím, že čtenáře vyděsí nadpis, rozklikne jej (Zářez!) a obsah pak klidně může být o něčem jiném. Tím nijak nezpochybňujeme potřebu nezávislé žurnalistiky, po níž volal v úvodu zmíněný komentář – naopak. Pouze tu chceme ukázat, že mediální obraz světa a lidí, co v něm žijí, nemusí vždy odpovídat tomu skutečnému. Také, že "nezávislý" nemusí nutně znamenat totéž, co pravdivý nebo objektivní. Je proto dobré číst, přemýšlet a dělat si na média a konkrétní autory vlastní názor. Nic víc a nic méně. Tak jen hlavu vzhůru a rozum do hrsti! Za nás můžeme slíbit, že i nadále budeme dělat to nejlepší, co umíme, aby naše články byly obsažné a zároveň čtivé. Jejich titulky mohou být (v rámci možností technického obsahu) tu a tam i tvořivé, ale ne zavádějící. Děkujeme Vám za Vaši přízeň a budeme rádi, zachováte-li nám ji i nadále. Pavla a Jakub Slavíkovi Konzultanti a publicisté Přečtěte si také: Aby chytré město nebylo hloupé: MMR ČR vydalo publikaci autorského týmu našeho portálu o poučení z dobrých příkladů i z chyb3.10.2023 Praktické realizaci konceptu smart city napomůže publikace MMR ČR s názvem „Aby chytré město nebylo hloupé“, která právě vychází v jeho edici ObcePro. Publikaci zpracoval autorský tým provozovatelů a spolupracovníků tohoto portálu pod vedením Jakuba Slavíka, zkušeného konzultanta a autora čtivě podaných odborných manažerských publikací. Publikace je přehledně členěna do tematických okruhů, jako např. strategie smart city, inteligentní městská mobilita, inteligentní energetika a služby, informační a komunikační technologie nebo spolupráce veřejného a soukromého sektoru. V každém z nich nejprve čtenáře stručně uvede do problému, a poté na případových studiích z domácí i zahraniční praxe ukáže, kde se kdy stala chyba a jak se chyb vyvarovat. Další informace a možnost stažení publikace zdeNaše služby pro Váš marketing Marketing je řídící proces pro
identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků zákazníků za účelem
dosažení zisku. Takto vymezený marketing představuje řešení několika
základních otázek, jakými jsou identifikace potřeb zákazníků, vymezení
cílových segmentů trhu a vytváření konkurenční výhody pro každý z nich.
Tak rozumí marketingu i naše konzultační firma a její tým. Její služby
orientované na marketingové řízení v soukromém i veřejném sektoru mohou
jejich zákazníkům významně přispět k efektivnímu oslovování trhu. Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“ Konference „Elektrické autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma, konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů (včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Smart city v praxi“ je zaměřena především na ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart city v daném městě realizován. Konference „Efektivní elektromobilita v organizacích“ je určena odborné veřejnosti z řad průmyslu a ostatních relevantních organizací, správcům jejich vozového parku, dalším zájemcům o tuto problematiku, příp. školám či městským službám. K jádru věci – náš manažerský a ekonomický blog Oba naše portály Proelektrotechniky.cz a Smartcityvpraxi.cz jsou zaměřeny převážně na novinky a zajímavé informace ze světa moderních technologií, chytrých měst a obcí a souvisejících projektů. Naše odbornost je nicméně širší. Hlavní konzultant a majitel naší firmy Jakub Slavík je vzděláním a profesí ekonom a manažerský poradce i praktický učitel, kterému se běžné zážitky z konzultační práce přetvářejí do poučných příběhů ze života. Tyto příběhy a postřehy, svým obsahem převážně ekonomické a manažerské, tak trochu přesahují zaměření našich portálů. Mají tu ale své místo, protože jdou, jak řečeno v názvu této rubriky, k jádru věci. Živá strategie pro chytré město, obec či region: nabízíme naše služby odborného poradenstvíZákladem úspěšného „chytrého“ města, obce či regionu je jeho strategie. Aby takováto strategie byla prakticky použitelným a stále „živým“ dokumentem, k tomu nabízí provozovatel tohoto portálu, naše konzultační firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, městům, obcím a dalším zainteresovaným osobám své odborné služby. Opíráme se při nich o čtvrtstoletí praxe v manažerském poradenství, z toho téměř sedm let při rozvoji smart citíes v ČR, v neposlední řadě jako spoluautoři aktualizované oficiální metodiky smart city nebo vítězné strategie smart city Blatná. Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde |
||||
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |