|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Online přepis hovoru usnadňuje komunikaci neslyšícím, službu nabízí i ČEZ Prodej20.4.2021 Trpké pořekadlo mezi smyslově postiženými lidmi praví, že slepota člověka odděluje od věcí, hluchota od lidí. A právě sluchově postiženým lidem mohou pomoci v telefonním nebo osobním kontaktu chytré služby s podporou moderních technologií, převádějící v reálném čase mluvené slovo na textový záznam. Takovouto službu zavedla od března 2021 i společnost ČEZ Prodej ve spolupráci se specializovanou společností Transkript online. Potřeba online přepisu Dle odhadů České unie neslyšících žije v ČR až 500 000 osob s postižením sluchu. Vzhledem k tomu, že drtivá většina z nich neovládá znakový jazyk, představuje online přepis řeči nejpřirozenější způsob, jak mohou tito lidé komunikovat se svým okolím. Dosavadní zkušenosti prokázaly, že online přepis výrazným způsobem zkracuje dobu obsluhy, předchází nedorozumění a zvyšuje spokojenost neslyšících klientů. Jedinou společností na českém trhu poskytující profesionální službu online přepisu je právě Transkript online. Pro přenos zvuku i textu přes internet v reálném čase vyvinula speciální software, který umožňuje jednoduchým způsobem navázat hlasový i textový kontakt s přepisovatelem a zažádat si tak o službu online přepisu okamžitě kdekoliv v terénu. Simultánní přepis mluvené řeči do textové podoby pod službou nazvanou eScribe zajišťuje společnost Transkript po celé České republice již od roku 2012. Linka s přepisem usnadní kontakt lidem se sluchovým postiženímJak funguje online přepis Online přepis je založen na vzdáleném připojení přepisovatele pomocí internetu do aplikace eScribe. Přepisovatel tak nemusí být fyzicky přítomen na místě konání akce, ale může sedět v kanceláři nebo doma u počítače s připojením na internet, čímž se tak ušetří mnohdy časově náročné a nákladné cestování a instalace technického zázemí v místě přepisu. Jeden přepisovatel tak může obsloužit řádově více klientů, než kdyby na místo přepisu musel dojíždět osobně. Hlas mluvčího se mu do sluchátek přenáší z mikrofonu klientova přístroje prostřednictvím internetového či klasického telefonního hovoru. Přepisovaný text se zobrazuje v aplikaci eScribe, do které se klient přihlašuje přes libovolné, k internetu připojené zobrazovací zařízení. Takovým zařízením může být notebook, stolní počítač, chytrý telefon (tzv. smartphone), tablet či ipod. Jak ukazuje dále uvedený příklad ČEZ, mohou tuto službu užívat i ti, kteří disponují pouze „klasickým“ telefonem. Je zřejmé, že způsob zobrazování textu je velmi flexibilní, ať už co se týče velikosti zobrazení nebo mobility. Text lze sledovat třeba i na mobilním telefonu při jízdě ve vlaku z různých koutů planety. Neslyšící tak není nijak omezován a může se dorozumět kdekoli, kde je dosažitelné internetové připojení. Je potřeba ale zmínit, že přenos hlasu je mnohem náročnější na kvalitu internetového připojení než přenos textu. Příklad ČEZ prodej Jak to v praxi funguje v případě zákaznického centra ČEZ Prodej, ukazuje schéma:
Odkaz na službu přepisování hovorů najde zákazník na webových stránkách ČEZ, kde jednoduše uvede své telefonní číslo. Na něj mu zavolá zpět operátor zákaznické linky ČEZ a zároveň se objeví okno pro textový přepis. Po spojení s infolinkou dostane zákazník písemný pokyn, že je vše připraveno, a může se začít dotazovat. Veškerý mluvený projev operátora se zákazníkovi doslovně přepisuje do zobrazeného okna. Službu online přepisů pro ČEZ Prodej zajišťuje zmíněná společnost Transkript, která zaměstnává až 80 % osob s handicapem. Kvalita přepisu je standardně velmi vysoká, což dává zákazníkovi jistotu, že stoprocentně porozumí všemu, co mu operátor říká. Pokud zákazník chce, může své dotazy operátorovi na lince pokládat i písemně. Přestože stále více klientů ČEZ využívá při řešení svých požadavků on-line nástroje, řada lidí stále preferuje telefonní nebo osobní kontakt. V době protiepidemických opatření a souvisejícího omezení volného pohybu osob stoupnul počet telefonních hovorů na zákaznické lince ČEZ Prodej až o 30 %. Pro hůře slyšící a některé seniory je přitom řešení složitějších požadavků přes telefon složité. Novou službu tak tito zákazníci velice oceňují. redakce Smartcityvpraxi.cz Obrázek a ilustrační foto © ČEZ Další informace zde a také zde
Živá strategie pro chytré město, obec či region: nabízíme naše služby odborného poradenství
Město Písek podpoří budování komunitních zdrojů energie
Fotoreportáže z našich smart měst a obcí
Strategický marketing veřejných služeb: několik užitečných poznatků pro dnešní dobu
Jak si „srovnat svoje smart noty“: nabízíme interaktivní školení smart city pro města, obce a regiony
Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“ a „Elektrické autobusy pro město“
Consulting
Services:
Naše odborné služby
Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |