|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Rekonstrukce mostu přes kanál v Hoříně: moderní technika napomáhá říční plavbě a zachovává historický ráz vodního díla22.4.2021 116 let starý kamenný most přes plavební komoru na zdymadle Hořín, kterým za soutokem s Vltavou ústí do Labe Vraňansko-hořínský kanál, patří nerozlučně ke koloritu Mělníka a jeho nejbližšího okolí. Tento most je zároveň technickou raritou: Jeho prostřední kamenný oblouk lze zvednout, aby pod mostem mohly proplout i vyšší lodě. Náročná rekonstrukce mostu byla v polovině dubna 2021 zakončena úspěšným prvním zdvihem tohoto historického oblouku s využitím moderního hydraulického zařízení automaticky ovládaného řídicím systémem. Vraňansko-hořínský plavební kanál – průplav na Vltavě mezi obcemi Vraňany a Mělník – byl postaven v letech 1902–1905. Kanál, jehož délka přesahuje 10 km, umožňuje lodím plout po klidné hladině a vyhnout se nebezpečnému proudu v posledních peřejích na Vltavě před soutokem s Labem. Přes kanál vede 8 mostů a zajímavostí je právě technická památka zdymadla Hořín, která umožňuje lodím překonat spád 8,5 m. Plavební komora Hořín (viz foto) se nachází uprostřed velkého přírodního parku kolem soutoku Labe a Vltavy, na dohled od mělnického zámku. Cílem projektu modernizace je zajištění parametrů moderní vodní cesty transevropské sítě TEN-T, zejména v podobě podjezdné výšky, která při vysoké hladině na Labi klesala až na 2,1 m a znemožňovala bezpečnou plavbu velkých osobních lodí i lodí s vysokým nákladem do Prahy. Kamenný oblouk, k nerozeznání od původního, nyní zvednou hydraulické válce během 6 minut o 5 metrů, čímž umožní plavbu lodí vysokých až 7 metrů. A jak to funguje v praxi? Kapitán lodě, pro jejíž proplutí nestačí podjezdná výška spuštěného mostu, požádá obsluhu zdymadla o zdvih mostu. Obsluha stiskem tlačítka na počítači dá povel řídicímu systému, který zajistí jeho zdvih. Obloukový zdvižný most tvoří 100 tun ocelové příhradové konstrukce a 300 tun repasovaného kamenného obkladu. Celý most zvedají dvě dvojice hydraulických válců, každý o výtlaku cca 220 tun, poháněné dvěma hydraulickými agregáty na každém břehu. Při finálních úpravách mostu kladli kameníci maximální důraz na zachování co největšího množství původních kamenných prvků. Modernizace vodního díla Hořín začala v březnu roku 2019. Její součástí bylo i rozšíření průjezdného profilu kanálu z 11 na 12 metrů. Z toho důvodu bylo zároveň nutné vyměnit obojí vrata za širší. Most je nyní ve zkušebním provozu, během něhož budou sledovány náklony, geometrie, tlaky, hydraulika a nejrůznější vlivy působící na mostní konstrukci. Během června 2021 proplují první vysoké lodě nejen zdymadlem v Hoříně, ale také dalšími novými zdvižnými mosty přes plavební kanál. Tento projekt, jehož dodavatelem je společnost Metrostav, je součástí rozsáhlejšího komplexu úprav plavební cesty na Vltavě, spolufinancovaného z grantu Nástroje Evropské Unie pro propojení Evropy CEF. redakce Smartcityvpraxi.cz Foto © Ministerstvo dopravy ČR Přečtěte
si také: Živá strategie pro chytré město, obec či region: nabízíme naše služby odborného poradenství22.4.2021 Základem úspěšného „chytrého“ města, obce či regionu je jeho strategie. Aby takováto strategie byla prakticky použitelným a stále „živým“ dokumentem, k tomu nabízí provozovatel tohoto portálu, naše konzultační firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, městům, obcím a dalším zainteresovaným osobám své odborné služby. Opíráme se při nich o čtvrtstoletí praxe v manažerském poradenství, z toho téměř sedm let při rozvoji smart citíes v ČR, v neposlední řadě jako spoluautoři aktualizované oficiální metodiky smart city nebo vítězné strategie smart city Blatná. Fotoreportáže z našich smart měst a obcíV létě 2020 zpracovával provozovatel tohoto portálu, naše firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, analýzu a zhodnocení vybraných strategií českých smart měst, obcí a regionů. Strategický marketing veřejných služeb: několik užitečných poznatků pro dnešní dobu26.2.2021 Tento článek vznikl na popud kolegů žurnalistů zabývajících se veřejným sektorem. Jeho cílem je ukázat některé principy a nástroje strategického marketingového řízení aplikované na veřejné služby. Vodítkem je přitom tzv. marketingový mix, zahrnující produkt (tj. zboží či službu), cenu, místo (trh) a propagaci. Článek nemá ambice dodat v několika odstavcích a obrázcích ucelené manažerské školení, ale spíše nasměrovat čtenáře k dalšímu vzdělávání v tomto oboru. Jak si „srovnat svoje smart noty“: nabízíme interaktivní školení smart city pro města, obce a regiony Řada českých měst a obcí má v současné době zájem o postavení „smart city“ či „chytré obce“ a k tomuto postavení již často podniká konkrétní kroky. Problém je, že pojem smart city provází v ČR (ostatně i jinde ve světě) řada nedorozumění – od pojímání smart city jako pouhého „digitálního města“ po technické výstřelky typu „chytré“ lavičky. V této situaci se provozovatelé našeho portálu, firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, rozhodli nabídnout městům, obcím a dalším institucím zainteresovaným na rozvoji „smart“ konceptu krátké interaktivní školení pro praktickou realizaci tohoto konceptu v jejich konkrétních podmínkách. Celý článek zdeSmart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“ a „Elektrické autobusy pro město“Konference „Elektrické autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma, konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů (včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Smart city v praxi“ jsou zaměřeny především na ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart city v daném městě realizován. Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |