|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
JR East začala s realizací svých plánů na zavedení bezobslužného provozu na celostátní železnici17.1.2019 Východojaponská železniční společnost (JR East), největší japonský provozovatel železniční osobní dopravy, avizovala v srpnu 2018 své plány na zavedení bezobslužného provozu i na celostátní železnici. Tyto plány mají konkrétní podobu manažerské vize MOVE UP 2027. Již v prosinci téhož roku započala JR East s realizací této vize prvními testovacími jízdami. JR East, jedna ze sedmi železničních společností v Japonsku, přepraví ročně přes 6 miliard cestujících v regionálních i dálkových vlacích včetně světoznámých rychlovlaků Šinkansen. Její síť měří celkem 7,5 tisíce km, téměř ze tří čtvrtin je elektrifikovaná. Hlavní důvody, které vedou JR East k plánům na bezobslužný provoz, jsou dva: V prvé řadě je to nedostatek personálu, který postupně stárne a plně se neobnovuje. Dále je to ztrátovost místních tratí, u nichž chce JR East bezobslužným provozem snížit celkové náklady. Pilotní provoz je předpokládán zvlášť pro regionální trať a pro Šinkansen. V prvním případě jde o tokijskou 34,5 km dlouhou trať Yamanote s 29 stanicemi, jednu z nejrušnějších tratí v tokijské aglomeraci. Důvodem k volbě této trati pro pilotní provoz je zejména to, že tvoří uzavřenou smyčku a regionální osobní vlaky zde nesdílejí koleje s jinými. Ve druhém případě jde o 675 km dlouhou trať Tohoku Šinkansen s 23 stanicemi a s vlaky jedoucími rychlostí až 320 km/h, jejíž koleje vedou většinou po vyvýšených konstrukcích. Během čtyř dnů na přelomu roku 2018 a 2019 proběhlo testování automatického vlaku na výše uvedené tokijské trati Yamanote. Toto testování (pochopitelně bez cestujících) zahrnovalo základní prvky systému automatického provozu vlaků (ATO), který dokáže automaticky přizpůsobit rychlost vlaku provozním podmínkám. K testování se používají elektrické jednotky řady E235 (viz foto). Testování probíhalo na trati v noční době mezi posledním večerním a prvním ranním vlakovým spojem. V automatickém vlaku byl přítomen personál, který jeho provoz monitoroval. redakce Smartcityvpraxi.cz.cz Foto © Railway Gazette International Další informace zde a také zde
S cestujícími bez strojvedoucího i na hlavních tratích: Východojaponská železniční společnost má plány na bezobslužný provoz
Glasgow Subway: vlaky pro nejmenší automatické metro se představily veřejnosti
Jak si „srovnat svoje smart noty“: nabízíme interaktivní školení smart city pro města, obce a regiony
Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“
Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2025 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |