|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Projekt Finch West LRT: systém CBTC se uplatní také na lehké městské železnici tramvajového typu11.7.2019 Řídicí a zabezpečovací systém Communication based train control – CBTC, pracující na principu pohyblivých bloků nezávislých na pevných kolejových obvodech, a tudíž umožňujících větší hustotu provozu i větší flexibilitu při řízení provozu, je charakteristický zejména pro systémy městských rychlodrah/metra bez řidiče – viz publikovaná zpráva UITP. nabízí však možnosti využití i mimo tyto systémy, například u lehkých městských železnic tramvajového typu. Důkazem je připravovaný projekt Finch West light rail transit (LRT) v kanadském Torontu, který si na konci června 2019 vybral jako řídicí a zabezpečovací systém právě CBTC značky SelTrac od firmy Thales. Lehká tramvajová železnice Finch West LRT, jejíž zprovoznění je plánováno na rok 2023, je 11 km dlouhá a vede od stanice metra Finch West podél ulice Finch Avenue k areálu vysoké školy Humber College. Je zde celkem 18 stanic, z toho 16 povrchových, jedna podzemní přestupní stanice na metro a jedna podpovrchová. V převažujícím povrchovém úseku je tato tramvajová dráha vedena v odděleném středním pruhu (viz obrázek). Systém CBTC SelTrac se používá v řadě světových měst. Podle výše zmíněné zprávy UITP má jeho dodavatel, francouzský Thales, největší podíl na trhu automatizace metra. SelTrac je zároveň světovým průkopníkem technologie CBTC – od listopadu roku 1985 slouží jako první svého druhu na rychlodráze SkyTrain v kanadském Vancouveru. Systém SelTrac byl původně dodáván společností Alcatel a v roce 2007 odkoupen, spolu s dalšími produkty Alcatelu sahajícími mimo oblast telekomunikací, společností Thales, zaměřenou na bezpečnostní a obranné technologie. Celý projekt Finch West LRT je realizován jako veřejně soukromé partnerství (PPP) mezi organizací Metrolinx, která je zadavatelem veřejné dopravy v regionu Greater Toronto & Hamilton Area a bude vlastníkem této dráhy, a dodavatelským konsorciem Mosaic Transit Group. Toto PPP zahrnuje vybudování a následnou údržbu této lehké tramvajové železnice po dobu 30 let. Dopravu bude provozovat městský dopravce Toronto Transit Commission (TTC). redakce Smartcityvpraxi.cz Obrázek © Railway Gazette Internartional/Metro Report International Další informace zde a také zde ![]() Metro v Sydney: první metro v Austrálii je plně automatické, používá CBTC
Zpráva UITP: 64 plně automatizovaných linek metra o délce 1026 km ve 42 městech světa, převažuje CBTC
Grand Paris Express dostane 125 kilometrů CBTC
Jak si „srovnat svoje smart noty“: nabízíme interaktivní školení smart city pro města, obce a regiony
Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“
Consulting
Services:
Naše odborné služby
Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2025 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |