|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Grand Paris Express dostane 125 kilometrů CBTC23.1.2019 Celkem 125 kilometrů linek metra automatizovaných technologií CBTC s celkem 50 stanicemi. To je předmětem největší dodávky automatizace metra pro projekt Grand Paris Express. Projekt, jehož uvádění do provozu se předpokládá postupně od roku 2024, zaznamenal významný milník v prosinci 2018, kdy projektová organizace Société du Grand Paris (SGP) podepsala smlouvu na uvedenou dodávku automatické řídicí a zabezpečovací technologie s konsorciem firem Siemens Mobility a Thales. Grand Paris Express je budovaná síť plně automatizovaného metra v pařížské aglomeraci (Velká Paříž – Grand Paris). Po svém plném zprovoznění bude zahrnovat šest linek, které budou doplňovat stávající síť pařížského metra. Půjde o současné linky 11 a 14, které budou prodlouženy za hranice města, a o zcela nové linky 15, 16, 17 a 18. Síť bude mít celkovou délku 200 km se 72 stanicemi (viz mapka). Její zprovoznění v plném rozsahu je plánováno na rok 2030. V rámci uvedené smlouvy pro linky 15, 16 a 17 na dodávky o celkové hodnotě 360 mil. € (přes 9 mld. Kč) dodá Siemens řídicí a zabezpečovací zařízení typu CBTC. Tyto linky budou denně obsluhovány 159 osobními vlaky a 27 pracovními vlaky. (Poznámka: Technologie CBTC, jejímž základem je nepřetržitá automatická komunikace vlaku s řídicí infrastrukturou, se předpokládá mj. i pro plánovanou linku D pražského metra.) Thales, který je jinak rovněž dodavatelem technologie CBTC, navrhne, dodá a zprovozní dispečink, traťové zabezpečovací zařízení a zabezpečenou komunikační síť. Thales dodá také palubní systémy pro vlaky včetně informačních systémů pro cestující a vnitřní kamerový systém. Ten bude podporovat bezpečnost prostřednictvím inteligentní podpory rozhodování v reálném čase založené na umělé inteligenci – například v situaci, kdy ve vlaku vracejícím se do depa zůstane cestující. Další součástí dodávky společnosti Thales bude systém počítání cestujících v reálném čase, který umožní přizpůsobovat frekvenci vlaků aktuální poptávce po přepravě. Součástí smlouvy je i související údržba po dobu 30 let. Celý projekt bude mít dvanáct etap, první by měla být uvedena do provozu v roce 2024. redakce Smartcityvpraxi.cz.cz Ilustrační foto © archiv redakce Smartcityvpraxi.cz.cz Přečtěte si také: JR East začala s realizací svých plánů na zavedení bezobslužného provozu na celostátní železnici17.1.2019 Východojaponská železniční společnost (JR East), největší japonský provozovatel železniční osobní dopravy, avizovala v srpnu 2018 své plány na zavedení bezobslužného provozu i na celostátní železnici. Tyto plány mají konkrétní podobu manažerské vize MOVE UP 2027. Již v prosinci téhož roku započala JR East s realizací této vize prvními testovacími jízdami. JR East, jedna ze sedmi železničních společností v Japonsku, přepraví ročně přes 6 miliard cestujících v regionálních i dálkových vlacích včetně světoznámých rychlovlaků Šinkansen. S cestujícími bez strojvedoucího i na hlavních tratích: Východojaponská železniční společnost má plány na bezobslužný provoz21.8.2018 Provoz bez strojvedoucího je stále více doménou městských rychlodrah – linky automatického metra ve světě nedávno přesáhly celkovou délku 1000 km. Nezůstává však jen u nich. Východojaponská železniční společnost (JR East), největší japonský provozovatel železniční osobní dopravy, má plány na zavedení bezobslužného provozu i na celostátní železnici. Světovou odbornou veřejnost s nimi seznámila v srpnu 2018. Celý článek zdeGlasgow Subway: vlaky pro nejmenší automatické metro se představily veřejnosti25.9.2018 „Nejmenší“ metro na světě má skotské průmyslové město Glasgow. Od roku 2020 by i toto metro mělo být provozováno jako plně bezobslužné. Pomůže k tomu projekt veřejně soukromého partnerství mezi glasgowskou dopravní organizací Strathclyde Partnership for Transport (SPT) a konsorciem firem Ansaldo STS a Stadler z března 2016. Důležitým milníkem se stala dodávka prvního ze 17 vlaků pro toto metro od společnosti Stadler, který měli možnost vidět mj. návštěvníci berlínského veletrhu InnoTrans v září 2018. Jak si „srovnat svoje smart noty“: nabízíme interaktivní školení smart city pro města, obce a regiony Řada českých měst a obcí má v současné době zájem o postavení „smart city“ či „chytré obce“ a k tomuto postavení již často podniká konkrétní kroky. Problém je, že pojem smart city provází v ČR (ostatně i jinde ve světě) řada nedorozumění – od pojímání smart city jako pouhého „digitálního města“ po technické výstřelky typu „chytré“ lavičky. V této situaci se provozovatelé našeho portálu, firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, rozhodli nabídnout městům, obcím a dalším institucím zainteresovaným na rozvoji „smart“ konceptu krátké interaktivní školení pro praktickou realizaci tohoto konceptu v jejich konkrétních podmínkách. Celý článek zdeSmart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“1.6.2017 Konference „Elektrické autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma, konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů (včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Efektivní elektromobilita v organizacích“ je první konferencí svého druhu v ČR, prezentující elektromobily jako dopravní prostředek pro organizace soukromého a veřejného sektoru, ne tedy a priori jako luxusní nebo zábavní předmět pro elektromobilní nadšence a jejich sdružení. Obsah konference je cíleně zaměřen na organizace a správce jejich vozového parku. Konference „Smart city v praxi“ je zaměřena především na ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart city v daném městě realizován. Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |