|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Pražská tramvajová síť expanduje navzdory nepříznivým podmínkám: nová tramvajová trať Modřany – Libuš vysoutěžena o 13 % levněji21.10.2021 V rozvoji čisté mobility našeho hlavního města je kladen velký důraz na rozvoj městské drážní dopravy. Vedle nové linky metra D a renesance trolejbusů jsou to nové tramvajové tratě, které tak doplňují a zahušťují tuto páteřní síť velkokapacitní městské dopravy. Dobrou zprávou přitom je, že navzdory současným ekonomickým podmínkám se daří udržet tento rozvoj v patřičných mezích i po finanční stránce. Nové tramvajové tratě v Praze Výčet tramvajových tratí nedávno uvedených do provozu nebo připravovaných je úctyhodný. Patří sem dokončená smyčka Zahradní město, provozovaná nová trať mezi Pankrácem a Pražského povstání nebo budovaná trať z Barrandova do Holyně. Pro smyčku Depo Hostivař je v procesu soutěž na zhotovitele. U tratě z Modřan do Libuše byl v polovině října 2021 zhotovitel úspěšně vysoutěžen.
Trať Modřany – Libuš Nová tramvajová trať Modřany – Libuš (viz vizualizace na obrázku) bude dvoukolejná a 1,7 kilometru dlouhá. Naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany, odkud dále povede podél ulice Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí, do které odbočí. Po Novodvorské ulici pak povede k budoucí stanici metra D Libuš, do úrovně současné autobusové zastávky Pavlíkova, kde zatím bude končit úvratí. DPP zde nicméně na základě dohody s majiteli tamních pozemků připravuje dočasnou smyčku, která bude sloužit do doby, než DPP zprovozní prodloužení tratě až na Nové Dvory. Smyčku Libuš si DPP postaví vlastními silami, ideálně současně s dokončením stavby nové tramvajové tratě Modřany – Libuš. Toto řešení DPP umožní nasazovat na tuto trať jednosměrné tramvaje místo obousměrných. DPP na nové tramvajové trati vybuduje 4 dvojice zastávek: Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš. Poslední dvě jmenované umožní cestujícím přestup na místní autobusové linky. Nová tramvajová trať Modřany – Libuš nabídne obyvatelům Sídliště Libuš a jeho okolí přímou dopravu do Modřan, Braníka, a dále do centra např. na Palackého náměstí, nebo na Staroměstskou bez nutnosti přestupovat. Trať postaví firmy OHLA ŽS a STRABAG Rail ve sdružení „Společnost TT Modřany“, které nabídlo nejnižší cenu 304,17 mil. Kč. To je o téměř 46 mil. Kč, tedy o 13 %, méně, než byl odhad nákladů dle projektové dokumentace. Většinu nákladů, celkem 85 %, pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava. Po podepsání smlouvy s vítězem veřejné zakázky, vybraným z celkem šesti uchazečů, bude započato s přípravnými pracemi, aby na jaře 2022 bylo možné zahájit samotnou výstavbu, která potrvá 14 měsíců. První cestující by se po nové trati mohli svézt nejpozději na konci jara 2023. Prodloužení tramvajové tratě na Nové Dvory V roce 2021 započal DPP také přípravu navazujícího projektu, tj. pokračování tramvajové tratě Libuš – Nové Dvory. Jedná se o definitivní prodloužení o další dvě zastávky do lokality, ve které Praha plánuje významný rozvoj a vznik lokálního centra. Tento plán vznikl na základě systematické analýzy lokalit Libuše a Nových Dvorů územními studiemi. Projekt tramvajové trati v prostoru u budoucí stranice metra D Nové Dvory bude koordinován s plánovanou zástavbou, kterou zde jako jeden z pilotních projektů bude zajišťovat městský developer – Pražská developerská společnost. Realizace definitivního prodloužení tramvajové trati na Nové Dvory je předpokládána v horizontu pěti let. redakce Smartcityvpraxi.cz Obrázek © Metroprojekt Přečtěte
si také: Na cestě k bezobslužné lince D pražského metra: první úsek metra D Pankrác – Olbrachtova postaví mezinárodní sdružení pěti společností28.7.2021 Další krok v projektu nové, bezobslužné linky D pražského metra, na jehož přípravě se v roli konzultantů podíleli i provozovatelé tohoto portálu, se odehrál na přelomu června a července 2021. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) na základě rozhodnutí představenstva společnosti podepsal smlouvu s vítězem veřejné zakázky na stavbu prvního úseku metra D Pankrác – Olbrachtova. Zatravněné tramvajové koleje: přínosy, způsoby zatravňování a příklady z Ostravy a Prahy30.6.2021 Zatravněné tramvajové koleje se stále více stávají každodenním obrazem ve městech, která provozují tramvajovou dopravu. Příkladem chce jít Ostrava, kde Dopravní podnik Ostrava (DPO) začal v červnu 2021 osazovat tramvajový pás na Výškovické ulici. Částečně zatravněný bude i zcela nový tramvajový úsek Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP), jehož stavba byla zahájena rovněž v červnu 2021. Živá strategie pro chytré město, obec či region: nabízíme naše služby odborného poradenství Základem úspěšného „chytrého“ města, obce či regionu je jeho strategie. Aby takováto strategie byla prakticky použitelným a stále „živým“ dokumentem, k tomu nabízí provozovatel tohoto portálu, naše konzultační firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, městům, obcím a dalším zainteresovaným osobám své odborné služby. Opíráme se při nich o čtvrtstoletí praxe v manažerském poradenství, z toho téměř sedm let při rozvoji smart citíes v ČR, v neposlední řadě jako spoluautoři aktualizované oficiální metodiky smart city nebo vítězné strategie smart city Blatná. Fotoreportáže z našich smart měst a obcí V létě 2020 zpracovával provozovatel tohoto portálu, naše firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, analýzu a zhodnocení vybraných strategií českých smart měst, obcí a regionů. Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“ a „Elektrické autobusy pro město“Konference „Elektrické autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma, konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů (včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Smart city v praxi“ jsou zaměřeny především na ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart city v daném městě realizován. Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |