|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Hradec Králové bude mít průběžně dobíjené elektrobusy, sází na nestandardní řešení20.9.2017 Dopravní podnik města Hradce Králové již několik let provozuje tři elektrobusy od výrobců SOR a Škoda Electric dobíjených ze zásuvky. Jak byla v září 2017 informována odborná veřejnost, park jeho elektrobusů se do roka rozšíří o dvacet průběžně dobíjených vozidel. Vozidlem pro Hradec Králové bude nový 12m elektrobus typu SOR NS 12 – Electric (viz foto níže). Elektrobus má trakční baterie umístěné na střeše vozidla, čímž není omezen prostor pro cestující a vozidlo je v salónu cestujících maximálně prostorné. Na střeše jsou dále umístěny klimatizace a pantograf pro průběžné nabíjení během dne. Pro pohon vozidla slouží centrální vodou chlazený elektromotor o výkonu 160 kW. Celý kontrakt na pořízení dvaceti nových elektrobusů je rozdělený na několik dílčích etap postupných dodávek vozidel. Dvě automatické rychlonabíjecí stanice budou umístěné na klíčových dopravních uzlech, tedy na terminálu hromadné dopravy a na konečné stanici Cihelna. Součástí dodávky jsou i nabíjecí stanice pro noční pomalé nabíjení elektrobusů v zázemí dopravního podniku, kde jsou již vybudované odstavné prostory s novými elektropřípojkami a nová trafostanice. Pro nabíjení bude v Hradci Králové využíván nestandardní nabíjecí systém od EC Ingenyring, používající pětipólový střešní pantograf. Nabíjecí stanice budou připojeny k měnírnám trakčního vedení. Podobný systém používají například elektrobusy Solaris s nabíjecí technologií Schunk Smart Charging v polském Krakově. Dodávka elektrobusů začne v červnu 2018 a ukončena by měla být do dvanácti měsíců od podpisu smlouvy, tedy do srpna 2018. Investiční náklady dvaceti nových elektrobusů činí celkem za 246 mil. Kč. Z 85 % je tato investice financována dotací z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Z tohoto programu bude kromě jiného financován i další projekt průběžně dobíjených elektrobusů, připravovaný v Ostravě. Zde se však pro nabíjení předpokládá využití evropského standardu OppCharge, jehož základem pantografová konzole spouštěná z pylonu na vozidlo. redakce Smartcityvpraxi.cz, s využitím podkladů Dopravního podniku města Hradce Králové Foto © DPMHK
Elektrobusy pro Kristiansand: další norský projekt výrobce Solaris
Publikace Smart city v praxi: 1100 výtisků od slavnostního křtu v březnu 2017
Elektrobusy SOR pro 3ČSAD
Nizozemská Arriva pořizuje elektrické midibusy VDL pro historický Gorinchem
Elektrobusy Solaris se čtyřpólovým dobíjením: 20 pro Krakov, expanze do Rumunska
Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“
Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |