|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Další švýcarský autonomní elektrický minibus začal jezdit ve městě Neuhausen am Rheinfall10.4.2018 Od konce června 2016 přepravují v Sionu, hlavním městě švýcarského kantonu Valais, dva elektrické minibusy bez řidiče (blíže viz případová studie v naší publikaci Smart city v praxi). Od března 2018 se k tomuto projektu přidal ve Švýcarsku další: Jeden autonomní elektrický minibus začal jezdit ve smíšeném provozu v desetitisícovém městě Neuhausen am Rheinfall v kantonu Schaffhausen, těsně při hranici s Německem. Stejně jako ve zmíněném Sionu je vozidlem automatický elektrický minibus od francouzského výrobce Navya. Tento minibus je 4,8 m dlouhý a pojme 15 cestujících, z toho 11 sedících. Provozní rychlost elektrobusu je 20 km/h, maximální rychlost 45 km/h. Pro změnu směru slouží obě otočné nápravy. Elektrobus je plně klimatizovaný. Trakční baterie o výkonu 16,5 kW umožňují vozidlu nezávislý provoz po dobu cca 5 – 8 hodin. V Neuhausenu jezdí tento minibus na lince 12 městské dopravy, provozované dopravcem VBSH. Linka spojuje náměstí Industrieplatz s centrem města. Předpokládá se, že během roku 2018 bude linka prodloužena k jezeru s vodopádem Rýna, a bude tak sloužit k přepravě turistů k této přírodní zajímavosti. K jízdě ve smíšeném provozu získal tento autonomní minibus v březnu 2018 oficiální povolení od švýcarského Federálního úřadu pro silniční dopravu. Minibus přepravuje pouze sedící osoby a je doprovázen průvodcem, podobně jako například autonomní elektrický minibus v německém Bad Birnbachu. Provoz tohoto autonomního minibusu je realizován jako společný projekt výzkumné organizace Swiss Transit Lab, dodavatele navigačního systému Trapeze Group (která má v Neuhausenu své hlavní sídlo) a organizace AMoTech, specializované na rozvoj autonomních vozidel ve Švýcarsku. redakce Smartcityvpraxi.cz Foto © Railway Gazette International/Metro Report International Přečtěte si také: Projekt HEAT: autonomní minibusy budou v Hamburku jezdit až padesátikilometrovou rychlostí2.2.2018 Projekt autonomních elektrických minibusů v bavorském Bad Birnbachu, o němž podrobněji informujeme v naší reportáži zde, nezůstane u Německých železnic (DB) osamocený. Již nyní je v přípravě jeho následovník, tentokrát v Hamburku. Je jím projekt HEAT (Hamburg Electric Autonomous Transportation), jehož autonomní minibus by měl v testovacím provozu vyrazit do ulic přístavní čtvrti města na podzim roku 2018. Projekt Autonobus: autonomní elektrické minibusy testují také v Austrálii1.2.2018 Melbourne je
4,5miliónová metropole australského státu Victoria, ležící
na samém jihozápadě kontinentu. Téměř tři čtvrtiny lidí, dojíždějících
denně do práce a za vzděláním, používá k tomuto účelu své automobily.
Výsledkem jsou dopravní zácpy, stejně nepříjemné jako neekologické.
Jako řešení tohoto problému se město rozhodlo zkoušet pro „poslední
míli“ autonomní elektrické minibusy. První testovací provoz pro
registrované účastníky bude probíhat v kampusu Bundoora univerzity La
Trobe, ležícího 20 km od centrální obchodní čtvrti města. Zkušební
provoz bude zahájen v dubnu 2018 a potrvá do června téhož
roku. Celý článek zde Reportáž Smartcityvpraxi.cz: odpoledne s autonomním minibusem v Bad Birnbachu2.1.2018 O zahájení provozu autonomního elektrického minibusu v Bad Birnbachu provozovaného německými státními drahami (Deutsche Bahn, DB) byli již čtenáři našich portálů informováni. Čas mezi svátky na konci roku 2017 využila naše redakce k tomu, aby se na tento bezesporu zajímavý projekt podívala blíže a podělila se o dojmy a postřehy, které člověk nezíská, pokud si věc neprohlédne na vlastní oči.
Studie projektu GATEway: veřejnost vnímá autonomní vozidla jako málo riziková, ale ne bez výhrad8.12.2017 Britský projekt autonomních vozidel GATEway probíhající v Greenwichi na předměstí Londýna je zaměřen nejen na testování příslušných technologií pro vozidla a infrastrukturu, ale také na sledování, jak se veřejnost, média a průmyslová sféra učí akceptovat tato vozidla na veřejných komunikacích a důvěřovat jim. Jeho součástí je proto i studie FSEG při University of Greenwich (FSEG je zkratka „Fire Safety Engineering Group, tedy „Technická skupina pro požární bezpečnost“) k problematice vnímání autonomních vozidel veřejností, jejíž výsledky byly publikovány v říjnu 2017. Německé železnice provozují v Bad Birnbachu autonomní elektrický minibus9.11.2017 Automatické elektrické minibusy bez řidiče, tedy malá autonomní vozidla, se postupně stále více profilují jako perspektivní „třetí druh“ dopravy ve městech, vedle dopravy individuální a hromadné – viz zpráva UITP. Od posledního říjnového týdne 2017 je jeden takovýto autonomní minibus v provozu také necelých 300 km od Prahy – v pěti a půltisícovém bavorském lázeňském městečku Bad Birnbach. Zajímavostí je, že provozovatelem jsou v tomto případě německé státní dráhy DB. Celý článek zdePublikace Smart city v praxi: 1100 výtisků od slavnostního křtu v březnu 2017 28.8.2017 Odborná publikace Smart city v praxi od Jakuba Slavíka, provozovatele našeho portálu, která je zároveň první publikací k tématu chytrých měst od českého autora, zaznamenala v srpnu 2017 významný milník: Od slavnostního křtu v březnu 2017 bylo prodáno 1100 výtisků, tedy více než polovina nákladu. Svědčí to o zájmu odborné i laické veřejnosti o tuto problematiku, podanou přehledně a čtenářsky přístupně. V neposlední řadě je to dobrá zpráva pro partnery publikace, společnosti E.ON, ABB, ČEZ a Gordic, kteří s ní spojili své jméno, a dali tak najevo svůj zájem o aktivní rozvíjení konceptu smart city. Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“1.6.2017 Konference „Elektrické autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma, konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů (včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Efektivní elektromobilita v organizacích“ je první konferencí svého druhu v ČR, prezentující elektromobily jako dopravní prostředek pro organizace soukromého a veřejného sektoru, ne tedy a priori jako luxusní nebo zábavní předmět pro elektromobilní nadšence a jejich sdružení. Obsah konference je cíleně zaměřen na organizace a správce jejich vozového parku. Konference „Smart city v praxi“ je zaměřena především na ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart city v daném městě realizován. Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |