CBTC od Ansaldo STS
bude instalováno v pařížském metru
18.4.2018 Italský výrobce Ansaldo STS, člen skupiny Hitachi, je známý především
jako dodavatel u celených systémů lehkého stavebnicového bezobslužného
metra, které mělo svoji premiéru v Kodani a funguje
na bázi kolejových obvodů, tedy pevného bloku. Stále více se však na
trhu uplatňuje i jeho technologie CBTC, například ve
Stockholmském metru. CBTC od
Ansaldo STS bude nyní instalováno také na lince 6 pařížského metra.
Smlouva mezi výrobcem a pařížským městským dopravce RATP byla k tomu
podepsána začátkem dubna 2018.
Linka 6 pařížského metra je dlouhá 13,6 km, má 28 stanic a ročně
přepraví zhruba 100,7 miliónů cestujících. Linka vede většinou na
viaduktech nad zemí a na dvou místech překračuje Seinu po mostech. Je
jednou z linek tohoto metra, kde jsou provozovány vlaky na
pneumatikách. Jako všechny vlaky pařížského metra používá i tato linka
spodní odběr 750 V DC.
Ansaldo STS zde bude instalovat svoji CBTC technologii nazývanou OCTYS
(Open Control of Trains, Interchangeable & Integrated Systém,
tedy otevřené řízení vlaků, zaměnitelný a integrovaný systém). Tato
dodávka zahrnuje traťovou část CBTC. Součástí dodávky jsou také
potřebná zařízení a systémová architektura pro rozhraní se současným
traťovým zabezpečovacím systémem.
Po lince 3 je linka 6 již druhou linkou pařížského metra, kde bude
instalována technologie CBTC od tohoto výrobce.
Rozpočet celého projektu činí 17,6 mil. €, tedy cca 450 mil. Kč.
Tento projekt je součástí strategického plánu „Metro 2030” dopravce
RATP, zahrnujícího modernizaci řídicích systémů pařížského metra spolu
s rozvojem využívání moderních digitálních technologií na síti metra.
redakce
Smartcityvpraxi.cz
Ilustrační foto © archiv redakce
Smartcityvpraxi.cz
Další informace zde a také zde
Přečtěte
si také:
Konference Smart city
v praxi III: česko-slovenské zkušenosti, smart city a smart regiony,
nové technologie a nejistá budoucnost investičních dotací
22.3.2018 Dne
20. března 2018
opět proběhla jako doprovodný program brněnského
veletrhu AMPER 2018 odborná konference Smart city v praxi III, pořádaná
konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, která
je provozovatelem našeho portálu. Majitel firmy a její hlavní
konzultant Jakub Slavík, jehož odborná publikace Smart city v praxi
byla
rok po slavnostním křtu
vyprodána v celém svém dvoutisícovém nákladu, byl zároveň odborným
garantem konference. Konference se konala pod záštitou ministryně pro
místní rozvoj ČR a slovenského města Nitry. Generálním partnerem
konference byla automobilka Porsche Česká republika (elektromobily
Volkswagen), hlavními partnery společnosti
ČD - Telematika, TECO a VARS BRNO a partnery CETC Europe, ČSOB, E.ON,
Eurogreen a Operátor ICT. Celý článek včetně prezentací ke
stažení zde
20.2.2018 Plně automatický provoz městských rychlodrah, s nímž se do budoucna
uvažuje i pro novou linku pražského metra D, má řadu zákonitostí
odlišných od tradiční koncepce této kolejové dopravy. Mezinárodní unie
veřejné dopravy (UITP) a její organizační jednotka UITP Observatory of
Automated Metros identifikovala technické a organizační aspekty těchto
odlišností a publikovala je v únoru 2018. Hlavní výzvou budování rychlodrah s plně automatickým provozem je podle
UITP především systémová integrace (Poznámka redakce: plně
automatizované metro zahrnuje cca 500 různých systémových rozhraní, na
jejichž bezchybném fungování závisí jeho úspěšný provoz).
Celý článek zde
Kodaňská S-Bane: PPP
pomůže rozvoji automatizované městské dráhy
17.1.2018 Koncept veřejně soukromého partnerství (PPP) je známý především
jako prostředek budování a provozování nových investičních projektů,
mimo jiné i v kolejové dopravě. Může však být účinným prostředkem k
rozvoji stávajících dopravních systémů a k zavádění inovativních
technologií v nich. Příkladem je síť městské a příměstské dráhy S-Bane
v dánském hlavním městě Kodani. U ní bylo v prosinci 2017 rozhodnuto o
zcela zásadní organizační změně, zahrnující právě PPP a mířící k plně
bezobslužnému provozu s využitím technologie CBTC.
Celý článek zde
15.1.2018 Inteligentní měnírna Hesop od Alstomu pomáhá zvyšovat účinnost využíván
trakční energie tím, že přebytečnou energii z brzdění při rekuperaci
vrací zpět do veřejné sítě. Před Vánoci 2017 zaznamenalo praktické
uplatnění této měnírny zajímavý milník: Byla uvedena do provozu na
lince 3 milánského metra, což je druhá komerční aplikace této měnírny v
podzemním metru (po metru po Londýně) a zároveň
druhá aplikace na síti milánské městské a příměstské dopravy, po
instalaci na tramvajové lince. Stejně jako
v případě tramvají je i u metra jejím provozovatelem v Miláně městský
dopravce ATM.
Celý článek zde
9.1.2018 Snad každý, kdo kdy poznal rušné velké nádraží v některé z metropolí,
zažil ten pocit bezradnosti: Uprostřed davu lidí, množství světel,
nápisů a chodeb marně hledá pokladnu, nástupiště, odkud mu zanedlouho
odjíždí vlak, stánek s občerstvením nebo umývárnu. Na pomoc cestujícím
a zároveň jako povzbuzení pro využívání železnice přišel v prosinci
2017 americký vlakový dopravce Amtrak s aplikací FindYourWay (doslova:
„NajdiCestu“), která napomůže orientaci na velkém newyorském nádraží
Penn Station.
Celý článek zde
2.1.2018
O zahájení provozu autonomního elektrického minibusu v Bad
Birnbachu provozovaného
německými státními drahami (Deutsche Bahn, DB) byli již čtenáři našich
portálů informováni. Čas mezi svátky na konci roku 2017 využila naše
redakce k tomu, aby se na tento bezesporu zajímavý projekt podívala
blíže a podělila se o dojmy a postřehy, které člověk nezíská, pokud si
věc neprohlédne na vlastní oči.
Celý
článek zde
1.6.2017 Konference „Elektrické
autobusy pro město“ se
již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala jako zcela
ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo vzájemné výměny
aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické osobní dopravy.
Díky svému zaměření na konkrétní téma, konkrétní prezentující a
konkrétní publikum se tato konference stala prostředkem přímé
komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů (včetně jejich
komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a uživateli. V
neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci institucí, které
rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v tomto ohledu aktuální
a spolehlivé informace. Konference
„Efektivní elektromobilita v organizacích“ je
první konferencí svého druhu v ČR, prezentující elektromobily jako
dopravní prostředek pro organizace soukromého a veřejného sektoru, ne
tedy a priori jako luxusní nebo zábavní předmět pro elektromobilní
nadšence a jejich sdružení. Obsah konference je cíleně zaměřen na
organizace a správce jejich vozového parku. Konference „Smart
city v praxi“ je
zaměřena především na ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací,
kteří se budou rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního
dodavatele pro definování a naplňování investičních projektů, jimiž je
koncept smart city v daném městě realizován.
Pozvánky na tyto
konference a zprávy z těchto a dalších konferencí naleznete v
naší rubrice Konference zde
![](onas/mesto.JPG)
Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je
konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a
smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž
provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz
a www.proelektrotechniky.cz
a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme
vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických
dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné
konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace
dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla,
vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací
akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na
konferencích, portálech). Celý
článek zde