|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Ballard představil novou generaci palivových článků pro těžká vozidla19.10.2018 Kanadský výrobce palivových článků Ballard, který představuje světovou špičku ve svém oboru, prezentoval v září 2018 novou řadu svých palivových článků, označovanou jako FCgen®-LCS na mezinárodním veletrhu užitkových vozidel v německém Hannoveru. Tato nová generace palivových článků, určená pro těžká elektrická vozidla, jako palivočlánkové autobusy, nákladní automobily, manipulační vozíky a vlaky, představuje řadu inovací, které zlepšují provozní vlastnosti a celkovou ekonomiku provozu palivových článků. Oproti předchozí generaci palivočlánkových jednotek Ballard nabízí FCgen®-LCS (viz obrázek vpravo) zejména následující důležitá zlepšení. Nižší náklady v důsledku zlepšené konstrukce: Výrobce předpokládá, že celoživotní náklady této generace palivových článků budou oproti svému předchůdci o 40 % nižší. Velmi dlouhá doba života: Výrobce předpokládá 30 tisíc provozních hodin. To by například při nepřetržitém šestnáctihodinovém provozu palivočlánkového autobusu každý den v roce odpovídalo více než pěti letům životnosti, což je srovnatelné s trakčními bateriemi eletrobusů. V praxi to bude více – takovýto zcela nepřetržitý provoz je pouze hypotetický. Větší hustota energie: Výrobce předpokládá zvýšení hustoty energie palivočlánkové jednotky o 33 %, což se příznivě promítne do snížení objemu palivočlánkové jednotky při daném požadavku na výkon. Nižší teplota, při níž palivový článek může nastartovat: Výrobce udává hodnotu –25 °C. To řeší problém palivočlánkových vozidel v mrazivém počasí. Větší tolerance vůči vysokým teplotám: Výrobce udává hodnotu až 85 °C. To především snižuje nároky na chlazení palivočlánkových jednotek. Zjednodušená systémová integrace: Palivočlánkovou jednotku lze sestavovat z různého počtu jednotlivých vodíkových článků, pohybujícím se v rozmezí od 20 do 220 článků. Konstrukce jednotky a jejích rozhraní umožňuje její snazší zabudování do vozidla. Udržitelnost: Nová generace palivočlánkových jednotek používá mj. nízkonákladové uhlíkové desky a je schopná recyklovat katalyzátor z použitých palivových článků. Ballard i nadále nabízí plnou technickou podporu uživatelům současné generace svých palivových článků. redakce Smartcityvpraxi.cz Obrázek © Ballard Přečtěte si také: První palivočlánkové vlaky poprvé vyjíždějí na trať s cestujícími17.10.2018 Po důležitém milníku – získání potřebných úředních povolení v červenci 2018 – začala na sklonku září 2018 naplno nová éra bezemisní železniční dopravy: Na 100 km dlouhou trať spojující severoněmecká města Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde a Buxtehude se poprvé s cestujícími vydaly dvě palivočlánkové elektrické jednotky Alstom Coradia iLint. Celý článek zdeS cestujícími bez strojvedoucího i na hlavních tratích: Východojaponská železniční společnost má plány na bezobslužný provoz 21.8.2018 Provoz bez strojvedoucího je stále více doménou městských rychlodrah – linky automatického metra ve světě nedávno přesáhly celkovou délku 1000 km. Nezůstává však jen u nich. Východojaponská železniční společnost (JR East), největší japonský provozovatel železniční osobní dopravy, má plány na zavedení bezobslužného provozu i na celostátní železnici. Světovou odbornou veřejnost s nimi seznámila v srpnu 2018. Celý článek zdeKoleje se otevírají vodíku: palivočlánkové vlaky od Alstomu získaly úřední povolení pro provoz na německých tratích1.8.2018 V červenci 2018 došlo k významnému milníku v historii palivočlánkové elektromobility: Elektrické jednotky Alstom Coradia iLint získaly od Spolkového drážního úřadu (EBA) povolení k provozu v osobní přepravě na německých železničních tratích. Železnice se tak poprvé na světě oficiálně otevírají každodennímu provozu palivočlánkových vlaků s cestujícími. Elektrické jednotky Coradia iLint od Alstomu jsou založeny na sériových dieselových vlacích Lint 54, jejichž pohonná jednotka byla nahrazena palivočlánkovou. Na střeše každého ze dvou vozů tohoto vlaku se nachází nádrž, která pojme 94 kg vodíku, a palivový článek od kanadské firmy Hydrogenics. Londýnská metropolitní policie jezdí na vodík28.3.2018 Po záchranné službě ve skotském Aberdeenu má ve Velké Británii i další složka záchranného systému ve svém parku automobily s palivovými články. V březnu 2018 převzala Londýnská metropolitní policie 11 palivočlánkových osobních automobilů Toyota Mirai, které jsou používány i ve výše zmíněném Aberdeenu. Toyota Mirai je palivočlánkový sedan poháněný synchronním elektromotorem o nominálním výkonu 60 kW a maximálním výkonu 90 kW. Primárním zdrojem elektrické energie je palivočlánková jednotka o výkonu 100 kW, která pracuje s čistým vodíkem o tlaku 70 MPa. Jak si „srovnat svoje smart noty“: nabízíme interaktivní školení smart city pro města, obce a regionyŘada českých měst a obcí má v současné době zájem o postavení „smart city“ či „chytré obce“ a k tomuto postavení již často podniká konkrétní kroky. Problém je, že pojem smart city provází v ČR (ostatně i jinde ve světě) řada nedorozumění – od pojímání smart city jako pouhého „digitálního města“ po technické výstřelky typu „chytré“ lavičky. V této situaci se provozovatelé našeho portálu, firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, rozhodli nabídnout městům, obcím a dalším institucím zainteresovaným na rozvoji „smart“ konceptu krátké interaktivní školení pro praktickou realizaci tohoto konceptu v jejich konkrétních podmínkách. Celý článek zdeCyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“ Konference „Elektrické autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma, konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů (včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Efektivní elektromobilita v organizacích“ je první konferencí svého druhu v ČR, prezentující elektromobily jako dopravní prostředek pro organizace soukromého a veřejného sektoru, ne tedy a priori jako luxusní nebo zábavní předmět pro elektromobilní nadšence a jejich sdružení. Obsah konference je cíleně zaměřen na organizace a správce jejich vozového parku. Konference „Smart city v praxi“ je zaměřena především na ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart city v daném městě realizován. Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |